Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 28 december 2011

Rolig och teknisk hoppträning

Ikväll hade Ulrika en hoppträning för oss som inte vill ha juluppehåll med träningen :))

Jag skulle träna kl 17.00 men Ulrika ringde vid 14 och sa att där var plats i 15.00 gruppen om jag ville komma tidigare. Inga problem sa jag jag ska bara ta in hästarna.
HAHAHAHA det trodde ni va! När jag hade halkat mig igenom hela hagen för att ta in Bonzo och var 5 meter ifrån honom så såg jag att han hade en ngt. spjuveraktig blick och jodå det kom först ett PIP och sedan for han iväg i full karriär. Hmmm, 3 ggr upprepade sig denna procedur och jag var arg så att jag kokade och Bonzo tja han var lerig från topp till tå och såg urlycklig ut :(
Det var bara att ringa Ulrika och säga att det fick bli ett helbad av hästen och att jag kom 17 istället.


Träningen gick ut på att se till att gas och broms där vi mellan 2 räcken skulle sakta av till en annan gångart för att sedan ta den gångarten som vi kom in i igen innan räcke 2.
Ulrika hade även en studs med 4 räcken. Eftersom vi var sista gruppen så tog vi god tid på oss och efter att varje ekipage hade hoppat analyserade vi alla tillsammans vad som kunde förbättras.

Mkt. nyttig och rolig övning och Bonzo var strålande som vanligt (så det fick väl uppväga hans tidigare bravader)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar