Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 18 december 2011

Pay & jump gick strålande!!

Efter 12.00 gick färden ner till Ulrika för pay & jump.
Jag hade mina stora supporters med dvs. Kalle och Carl Philip då go fika var utlovad.

Utebanan hade frusit under natten så vi fick rida fram inne i ridhuset och turas om att hoppa fram men det gick smidigt och bra. Ganska skönt att det blev så då det var snöblandat regn utomhus :)

Första rundan gick bra förutom att Bonzo tog av tidigt på 2 oxrar och hoppade högt över så ett litet "whii" kom det från mig. Ulrika sa att han antagligen gjorde det då det var lite lägre och för att få rätt avstånd så fick han ta av antingen tidigt eller komma tätt inpå.

2a rundan höjde vi lite och jag kände direkt mot 1:a hindret att jag fick ihop Bonzo riktigt bra och hade ett bra tempo. Tja, det var en drömrunda där hästen är i form, hoppar som en gummiboll, håller bra galopp och jag kan bara koncentrera mig på att hålla om med benen och känna hur mjuk han är fram till bettet. Inte ett enda misstag på hela banan och ett litet "YES" kom ur mig när vi landade i mål. Detta är verkligen vad jag ska sträva efter att ha honom inför nästa tävlingssäsong!

När vi kom hem så hade jag sådan energi att jag julpyntade i stallet och tände lyktorna på innergården för att sedan värma glögg och avnjuta världscupshoppningen på tv.

En helt underbar söndag med andra ord!

2 kommentarer:

  1. Gillar känslan när man går i mål efter en flott runda. Underbart lätt! GÖTT!

    SvaraRadera