Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 26 september 2011

Ny tävlingsplats och en rosett med mig hem :)

Igår var det dags att beträda banorna på Helsingborgs Fältrittklubb för 1:a gången och det var även 1:a tävlingen inomhus efter vår/sommar säsong!
Jättefin anläggning med sådär underlag på framridning och framhoppning!
Solen tittade fram och helt plötsligt var det 19 grader varmt ute och ngt. varmt när man gick in i ridhuset.
Bonzo var jättefin på framhoppningen men Matilda sa till mig att tänka på galoppen när vi kom in på banan. Hmmm det var bara det att Bonzo intog turbomaskinen och laddade iväg redan till 1:a hindret. I dom lägena blir han framtung och jag hamnar i lätt sits framåt istället för att sitta ner! Banan var teknisk med många hinder ur sväng och jag var mäkta stolt att jag tänkte på att ställa honom lite utåt i varje sväng för att inte riskera att bli hängande i innerhanden.
I omhoppningen trodde jag han skulle ta av stort på 2:a hindret som var ett räcke men Bonzo trampade istället om så vi tog bommen med oss. Gällde för mig att räta upp mig snabbt i sadeln eftersom vi snubblade till och försöka få ihop honom mer till dom sista hindren och det lyckades jag bra med :))
Med 4 fel i omhoppningen lyckades vi ändå knipa en 10:e placering och när jag såg filmen såg det mkt. bättre ut än vad jag trott!
Är så himla nöjd att jag kan gå in och verkligen tänka under ritten vad jag måste tänka på och rätta till :) Ännu en stor utveckling i min ridning :)

Bonzo när jag provred honom för 2 år sedan :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar