Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 6 september 2011

2 tjockisar i familjen.....

Nja kanske inte riktigt men efter att Bonzo gått 2 dgr med tjejerna och på mer gräs så har han svällt upp igen och jag lovar att det behövde han verkligen INTE! Vet inte vad jag ska göra för att få honom att gå ner i vikt för han får knappt hö inne längre och rids kontinuerligt och ändå så rör sig inte magen ner i mått.....kanske snart dags att sätt gräsreduceringsmask på honom, mohahaha! Kan ju inte gärna säga till honom att slänga på sig joggingskorna och ut och röra på sig ännu mer....

Själv så ställde jag mig på vågen imorse och det var inte kul (vilket jag inte räknat med iheller). Har slarvat till och från med både mat och motion ett par veckor och det straffar sig direkt. Gjorde i söndags lunch för hela veckan och dagens måltider ser just nu ut såhär
  • Frukost Nutrilett
  • Fm. fika knäckebröd
  • Lunch biff, kyckling eller bakad potatis med sallad & keso
  • Sallad med t.ex. kräftstjärtar, tonfisk osv.
och sedan på helgerna så äter jag samma som familjen och då går jag efter viktväktarrecepten (en favorit just nu är Viktväktarnas "Smala Italien") och sedan självfallet Powerwalk varje dag (utom dom dagarna när jag tävlar)!
2,7 kilo ska ner och helst innan mässan i början av oktober annars får jag nog inte på mig kjolen och kavajen!


Stack upp till ridhuset efter jobbet igår och red igenom Bonzo som var slö och ville inte sätta under sig ordentligt och när han väl gjorde det så ville han springa ifrån det efter en stund. Fick dock igenom honom helt i slutet och svettiga och nöjda styrde vi hemåt igen för en lång dusch för oss båda!

2 kommentarer:

  1. Haha, vilket sammanträffande. Jag ställde mig oxå på vågen i morse och insåg att tyvärr så har fuskandet även satt sina spår på mig. Vi får väl köra stenhård diet fram tills på fredag men lite fuskande får det allt bli då, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Definitivt fusk på fredag när det är Girlie night!

    SvaraRadera