Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 16 september 2011

Ännu en fullspäckad helg framför mig :)

Igår var det hoppträning vilket alltid är veckans höjdpunkt för mig :)
Trevlig och duktig tränare, mkt. trevliga träningskamrater och lärorika och nyttiga övningar, kan det bli bättre?
Igår blev jag hängande i innerhanden när jag vänder från kortsidan och då blir Bonzo som typ en "banan" och varken kommer rätt eller ser hindret riktigt. Var framme och tuggade Bonzo på öronen när han stannade på kombinationen pga denna ridning och efter lite pepptalk från Ulrika gick jag på det igen och hoppade strålande. Är dock väldigt nyttigt att han stannar på träning och inte hoppar i alla lägen så att man kan korrigera upp felridningen direkt och ta med sig till nästa gång.
Så nu är det bara tänka "lätta innerhand och tänka ytter"

Ikväll ska mina och Kalles föräldrar komma på middag och jag hann duka innan träningen igår. Tänkte att det var trevligt med lite höst dukning med hästiga servetter förståss ;)
Annars är helgen inplanerad i varje minut känns det som så ngn. speciell vila blir det inte om man tittar på schemat som är
  • Lördagfm dressyrträning för Fredrik som är nere från Stockholm
  • Lördagem SPA med mannen och bubbla i vattnet på Rosenhälla SPA i Brösarp
  • Lördagkväll bli bjuden på middag hemma som Matilda och Kalle ska göra
  • Söndag "Spritsafari" till Bordershop med Ullis och fylla upp förrådet för hösten/vintern
å sedan är det MÅNDAG igen.......men jag klagar inte eftersom jag älskar när det går i 110 hela tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar