Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 12 september 2011

Helgen har gått i rasande fart!

Snyft, redan måndag :(
Kröp nästan upp imorse när klockan ringde 04.45 och för en gångs skull ville Kalle powerwalka mer än mig. Låg ca 2 steg efter honom hela rundan och kände mig som om ngt. stort hade kört över mig...

Helgen har haft både plus och minus kan man nog säga

I fredags var hoppgänget ute och åt middag på Bröderna M i Ystad. Mkt. mkt. trevlig kväll med mkt. skratt , god mat och vissa avslöjande om blogg (nog första och sista gången Linda har haft tunghäfta i sitt liv).

På lördagen var det dags för tävling i Hässleholm. Kom dit och tog ut en häst som såg ut ungefär som om det varit han som var ute på fredagen. Red fram och genast flåsade han som om vi ridit helvilt....Framhoppningen gick bra så jag bestämde mig för att gå in och se hur han var på banan. Red kanske lite längre vägar för att få till bra linjer och avslutade felfritt i grunden och gasade upp mot omhoppningen då domaren säger "avbryt du har tidsfel" 4 sketna hundradelar..... Jag var i vilket fall som helst jättenöjd med min ridning men tyckte Bonzo var trött i sprången. Gick banan till 110 och bestämde mig för att inte starta den då Bonzo var trött i 1:a klassen och vissa oxrar i 110 låg både tekniskt, var maxade och krävde bättre ridning än vad jag kände att jag skulle kunna prestera denna dag. Det får bli nya tag till nästa tävling :)

Anne rider fram & LER trots allt!
Dags att börja hoppa fram

Kollar banan och spänner sadelgjord innan ingång på banan

På söndagen skulle Ullis och jag på Workshop Pilates i Malmö och vi båda såg oerhört mkt. fram mot detta. Och föll pannkaka kan man nog säga..... Den varade mellan 10.30-14.00 och jag fick ingenting nytt med mig därifrån utan kände det som om jag varit på ett yoga pass med fika (dvs. lunchen bestod av 2 halva frallor med ost/skinka) Allt detta för 450 kronor :(

Fick låna Ullis fina klippmaskin och gav mig hem och satte igång att helklippa Bonzo och det var nog den bästa maskinen jag klippt med, tack för lånet Ullis. Så nu hoppas jag att Bonzo ska pigga på sig när pälsen är borta.

Lagade sedan lunch för veckan vilket blev viktväktarnas Moussaka som består av aubergine istället för potatis.

Kalle har varit duktig och satt in 2 nya fönster på gaveln i helgen. Har även nytt till det 3:e fönstret men avvaktar att sätta in det då vi ska helrenovera det rummet först. Blev väldigt fint och känns hur fräscht som. Nu ska vi gå och känna efter om vi ska fönster med kryss i även på långsidan av huset eller köra med vanliga fönster där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar