Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 5 september 2011

Hunnit med massor i helgen!

I lördags var jag på tävling och red hem ännu en rosett på min fantatiska Bonzo. Alla ryttare borde få uppleva en sån häst 1 gång i livet och jag e så lycklig lottad att få uppleva Bonzo. Dock var han väldigt flåsig och trött efter 1:a klassen så jag strök mig från 2:a klassen. Är pälsättningstider och han blir märkbart påverkad av det så det blir till att inhandla mer B-sure och pumpa in i honom tills tävlingen på lördag.
På söndagen var det först och främst min äldsta dotters födelsedag. 20 år gammal, jisses var tog dom åren vägen?? Stor sångkör stod i mobilen när hon svarade i Umeå trakterna!

För hästarna var det oxå en stor dag då dom äntligen släpptes ihopa alla 3. Gick över förväntan och Hedvig såg till att Bonzo och Ciclonica inte kom för nära varandra vilket Bonzo accepterade direkt. Skönt att kunna ha alla hästarna i samma hage igen :). Bonzo fick ha benskydd första dagen.


Sedan hade jag en lååång lista med "måste" göra grejor på söndagen
  • Stryka alla skjortor (mestadels Kalles), uuuuurtråkig syssla
  • Rengöra bilen inuti
  • Rengöra alla tävlingsgrejor till nästa helg
  • Tvätta undan tvätt, vika och sortera in
  • Powerwalka
  • Uteritt på Bonzo
  • Klippa ner alla örter och frysa in
  • Göra luncher till jobbet för hela veckan
 och allt hann jag med så jag var mäkta nöjd på kvällen.

Försökte ta foto på Ciclonica som blir 2 månader idag men jisses vad svårt det är att fotografera ett föl som gärna följer efter en hela tiden och kommer för nära för att kunna fotograferas bra.

Ciclonica har börjat fälla fölpälsen och kommer bli mörkare i färgen kan man se runt ögonen och där dom rakade henne när hon var på sjukhuset

Lite bus med mamma som försökte hänga med

Man har allt vuxit till sig lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar