Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 20 september 2011

Ciclonica har tagit sina 1:a vuxenpoäng och kantareller i frysen!

Igår fick jag av min otroligt snälle chef en hel korg med kantareller i födelsedagspresent!
Husmor som jag är kliade jag mig i huvet och undrade stilla hur jag skulle göra med dom här!!
Tog först upp till ridhuset när jag kom hem och red på en laddad häst som nästan tog sista droppen av energi utav mig för att sedan komma hem och mötas av Kantarell korgen igen!
Började direkt att rensa och skölja och mitt i det kom äntligen Kalle hem och efter en blick på mig så serverade han mig ett glas rödvin och gjorde smörstekta kantareller på rostade mackor, MUMS FILIBABA!
Sedan ställde vi oss båda och rengjorde allt och förvällningen tog jag över eftersom Kalle skulle tidigt till Stockholm idag. Allt gick faktiskt bra och nu har vi massor av påsar med kantareller i frysen :)

Korgen innan behandling

Dom GOA mackorna
Förvällning pågår


Idag på morgonen skulle ID/chip märkaren komma och eftersom jag läst överallt hur dels tjock sprutan var och hur fölen kunde reagera så begärde jag in förstärkning utav Ylva. Både Ylva och Siv tyckte Ciclonica var stor för att bara vara 9 veckor och hade väldigt långa ben så ngn. 165 cm hög häst blir det nog inte (och jag borde inte vara förvånad om jag tittar på Hedvigs tidigare avkommor). Bara att hoppas att hon blir långbent och lättriden även om hon blir stor!
Ciclonica var jätteduktig och samlade många vuxenpoäng när Siv tog sprutan och matte var stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar