Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 30 april 2015

Anne = Rich Fellers = sant!

Hoppträningen igår började katastrofalt dåligt. Xena var på hugget och piloten var sömnig!
Kom fel på framhoppningshindret varenda gång och självförtroendet var 3 meter under marken....

När det sedan var dags för banhoppning sa Lina "rid som Rich Fellers" dvs. i fältsits och låt hästen sköta det själv och stör henne inte.
Sagt och gjort och Xena och jag flög igenom hela banan på kanon kort tid, hahahaha!
Men det gick mkt. bättre och jag får nog köra den stilen ett tag nu istället för att sitta och störa henne innan och komma i botten.

Bildresultat för rich fellers

Idag var det dags att åka till Böckmanns i Höllviken för sadelprovning.
Kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag åkte iväg då min Prestige Arezzo låg alldeles för långt bak på hennes rygg och dressyrsadeln likaså.

Efter 2 timmars sadelprovning föll valet på Prestige X-Paris W som var superskön och låg klockrent på Xena




http://www.prestigeitaly.com/public/xparis_ENG.pdf

Min gamla Prestige sadel får Matilda och Bonzo ha kvar eftersom den är utprovad till honom. Dressyrsadeln däremot fick jag byta in så nu är det ett minne blott att rida i dressyrsadel på dressyrträningar.

Sadelutprovaren Jerry gillade Xena P skarpt och blev själv sugen på att rida små hästar igen ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar