Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 8 april 2015

Hoppträning solo

Träningsvärken var tack gode gud borta idag och jag var taggad för hoppträning

Jag fick träna själv eftersom Chili (Ylvas häst) ska gå tävling på fredag så jag fick hejarklack på marken istället bestående av Ylva, Matilda och Lina

Började med att hoppa bom, räcke, bom på volt som nog faktiskt är en av mina värsta övningar. Tycker aldrig att jag kommer riktigt bra på det och desto svårare är det på Xena som är ganska taggad alltid i början av träningarna. Från mindre bra i början så blev det ändå ganska bra i slutet.

Sedan skulle jag hoppa bom, bom, oxer där galoppsprången från sista bommen till oxern längdes ut efter hand och i slutet togs bort helt. Vi la även till ett räcke snett igenom så att det blev 2 hinder att rida på. Xena var jättefin och jag red lugnt och kontrollerat till 98%. Eftersom vi hoppade en mindre bana i fredags på träningen så kändes det bra att fortsätta på den linjen idag och hoppa lite högre.

Åkte hem med ett stort leende och boostat självförtroende :)


Imorron är det dags för equiterapi behandling för både Xena och Silver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar