Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 22 april 2015

Dressyrträning och hoppträning dagen efter varandra var nog ingen bra idé!

Eftersom min dressyrträning blev flyttad från måndag till tisdag så blev det 2 dgr. träning i rad.


På dressyrträning var Xena P jättefin och jobbade på bra!


Foto tagna av Matilda
 

Ikväll var det dags för hoppträning och det hade varit varmt ute idag vilket nog inte bidrog till att Xena blev piggare direkt.
Hon var fin i markarbetet men när vi skulle börja hoppa slog hon gärna av till trav och jag som är mer van vid att hon tar tag i hindren var inte riktigt med på noterna och hade nog behövt lägga till mer ben på den annars så känsliga hästen.
Hoppade en serie med kryss, 3 galoppbommar, oxer.
Vi lyckades komma fel in på krysset varenda gång med halvt om halvt trav/galopp....
Xena hoppade även lite halvsegt och tog inte för sig riktigt.
Till slut bad jag Lina höja upp oxern för att göra en sista bra serie.
Piloten drev bättre, hästen vaknade och vi flög över oxern perfekt.

Såja ibland får man nog ruska om oss båda, hahaha!

Bildresultat för vakna

I planen ligger nu att åka till Henriksdal http://melinequestrian.se/?page_id=209 på deras utebana och hoppa en P&J för att se dels hur hon är utomhus och dels se hur det flyter en hel bana.

Summa summarum är nog att träning 2 dgr i rad är inte Xena redo för just nu så nu ska hon få vila i 2 dgr och ett annat projekt ska sättas igång som jag berättar mer om när jag vet om där är något att berätta om....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar