Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 26 april 2015

Bon Ciao

Bonzo allas våra Bonzo är som många kanske förstått vårat projekt som satts igång här hemma :))

Han har sett oförskämt pigg och fräsch ut hela detta året och när Matilda sa att hon ville börja rida igen så var ju valet ganska lätt.

Har pratat igenom detta med både hovslagaren och veterinären och alla var på samma linje.

Idag var då Dagen D då jag skulle upp på min älskade häst igen som inte gjort något på 1 års tid.

När jag tog in honom ensam i stallet och ställde honom i gången för TLC med man och päls var han så upphetsad och glad så att han stod och darrade, sötnosen!!

Red ut på våran gräsåker och kände att han var GANSKA pigg!!! Carl Philip fick sedan gå med i början med grimskaft och efter ett tag lugnade Bonzo ner sig och kändes mjuk och fin.

Tog några varv i trav också och även där kändes han skitfin!

Själv var jag så happy att jag började gråta över att sitta på min fina Bonzo igen!

Just nu går han barfota men den 12 maj när hovslagaren kommer åker skor på igen. Tills dess är det igångsättning med skritt och trav ute på åkern och ridhus som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar