Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 24 april 2015

Equiterapi på ponnyn och sadelbekymmer

Ett säkert vårtecken måste vara när körsbärsträden blommar!

Var så fint på sjukhusområdet när jag lämnade jobbet vid lunch idag för att fara iväg med Silver till equiterapi
Hem och lasta ponny och son och iväg till Thulesbo Säteri. Silver var mycket bättre i sidorna idag och då kunde Camilla även komma åt hans spänningar i nacken så nu är det bara för sonen och ponnyn att ride on och vi önskar förståss Camilla stort lycka till med bebisen som kommer om 1 månad
 Camillas charmiga vovve som ska vara med överallt!
 Man skulle nästan tro att Silver njuter...

Jag däremot har fått lite sadelbekymmer med Xena P vilket nog var ganska väntat eftersom hon är så totalt olik Bonzo i kroppen och både min hoppsadel och dressyrsadel är passade för honom.

Hoppsadeln är tyvärr ämnad för ett annat projekt så den är det inte läge att göra om. Dressyrsadeln får jag sälja och ny jakt på ny sadel för Xena tar fart. Har bokat in sadelprovning nästa helg och hoppas jag hittar en som passar bra.
Personligen tycker jag att det är otroligt viktigt att ha en sadel som ligger bra på hästen då det kostar mer med veterinärbesök och dålig rygg än en bra sadel!

Ikväll väntar 50 års fest i Staffanstorp och skribenten som är chaufför lovar att försöka hålla sig vaken efter en intensiv vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar