Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 2 maj 2015

Ponnyekipaget är äntligen igång med hoppträning igen och vi har varit på hästloppis!

Igår var 1:a träningen med Carl Philip/Silver hos Jannicke på säkert 2 månader minst.

Sonen var ganska nervös när vi körde dit och vem hade inte varit det när man inte hoppat på så länge.

Silver var inte riktigt framme för skänkeln men hade ändå den gamla sunda inställningen och ställde upp i ur och skur och jag drog en djup suck och andades ut!!! Dom hoppade en bana med bl.a. kombination och allt gick super bra! Tror dock att vi kanske ska se om Silver behöver sulor vid nästa skoning då jag såg att han trampa om så fort det kom en liten sten i vägen.

Sedan hade då min entreprenör till son sett på facebook att det skulle vara backluppe loppis utanför Staffanstorp idag och tyckte att vi skulle dit och försöka sälja hästgrejor. Vad gör man inte för sin son...

Asså jag vet inte.... vi tjänade ihop 550 kronor på 4 timmar.....men sonen var glad då jag upptäckte ett väldigt fint täcke hos grannen och dom tyckte att vi var så trevliga att stå brevid så var täcket kvar när loppisen var över så fick han det.

Horsewear cooler täcke som Silver kommer bli ursnygg i (tvättat och på tork)
 
Nu ska jag njuta och grilla hjortfärs hamburgare och landa i soffan mjukt och fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar