Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 17 maj 2015

Vinprovning med min älskling!

Kalle fick av sina vänner när han fyllde år en vinprovning för 2 personer på Kronovall Vinslott och igår hade jag bokat in oss på detta.

Det är nog obefintligt sällan vi gör något sådant så vi såg båda fram emot detta.

Började med att dricka lite bubbel hemma då Ylva var snäll och körde oss dit (ca 15 minuter bilfärd från oss)
Väl där fick vi ännu mer champagne och historien om Kronovall vilket var mycket intressant. Lustigt iegentligen att man bor så nära och inte vet historien eller har besökt slottet innan...
Efter det var det dags att gå ner champagne källaren och få historien om champagne och självfallet få prova ännu en champagne. Han visade även hur man sabrerar av en kork på champagne dvs. med kniv vilket jag genast förbjöd Kalle att prova hemma...
 Min fine man njuter av champagne
 Sedan tillbaka till slottet och prova 3 olika röda viner (dessa 2 viner blev favoriter hos alla)
 Väldigt kul och intressant provning där vi lärde oss mycket om hur smakerna kan förändras
Efter detta nöje fick vi ju idag faktiskt ut och röra oss i skogen och tog idag röda leden som jag tyckte var lite för kort (ca 50 minuter) och inte uppskattade att vi skulle gå igenom en ko hage eftersom jag inte är en stor fan av kor. Jag vet inte men jag tror Kalle skrattade högt inombords...
Bildresultat för arg ko
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar