Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 7 oktober 2012

Whoah, vilket allsvenskelag vi är!!!

Till att börja med så bestämde jag och Erica som Ciclonica går på bete hos att hon får stanna ute 2 veckor till eftersom vädret ska vara ok. Kändes rätt så skönt då jag har ganska fullspäckade helger framför mig.

For runt som en igel igår för att hinna med allt och eftersom alla bilar var försvunna hemifrån fick ridhuset stå åt sidan så jag red ut istället. Hmmmmmm, det duggade lite lätt för att sedan fullständigt ösa ner och sedan en liten tvist på slutet med hagel.... Både Bonzo och jag var dyngsura efter den uteritten


Gick och la mig tidigt för att vara fräsch till Allsvenskan idag. Charlotte hakade på och åkte med mig upp till Åhus vilket var kul att ha lite sällskap i bilen. När våran lagledare Viktor anlände berättade han att Lisas båda hästar var dåliga så vi blev en ryttare mindre idag. Puh, det innebar att vi alla behövde rida med noll fel för att ha en chans att ta en bra placering. Tyvärr hände det en olycka på framhoppningen när jag red fram och ambulans tillkallades och tävlingen avbröts vilket innebar att min framridning blev över 1 timme lång. Fy så nervös jag var när jag gick in (Jonna hade redan varit inne och satt en nolla). Första hindren var det mkt. måttande men efter halva banan slappnade jag av och red bättre. Super förlåtande Bonzo satte nästa 0:a. Sedan gick Viktor in sist och satte även han 0:an. 
3 lag gick till omhoppning och vi fick 12 fel på Jonna, 4 fel på mig och 4 fel på Viktor.
Jag tror aldrig jag har ridit så fort och Bonzo hade snabbaste tiden av alla ekipage. Jonnas mamma sa att hon knappt vågade filma mig när jag for iväg, hahaha! Shit pomfritt så kul vi hade!!
Laget hamnade på 3:e plats och vi ligger 2:a inför sista omgången om 3 veckor!! DUKTIGA e vi som trots motgångar varje gång bara går in och levererar.
Idag hade vi även Katta och Charlotte med som var disco jockeys och satte igång en melodi varje gång vi skulle starta.
Till 1:a banan hade vi Swedish House Maffia/Greyhound och till omhoppningen Tomas Ledin/Vi e på gång! Jag kan säga att Bonzo laddade till detta och jag hörde även ngn. på läktaren som sa typ "Vilken partystämning det laget verkar ha! Jag kan nog inte annat än att hålla med dom för vilket kul gäng vi är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar