Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 28 oktober 2012

Ge hjärnet och tugga på Bonzos öron!

Idag var det dags för Allsvenskans sista omgång 3 och vårat lag låg på 2:a plats. No pressure!!! Eller hur!
Morgonen var precis som igår frusen!!!! På med underställ under tävlingskläderna och gav mig iväg 07.30.
Hade Charlotte med i bilen som vanligt när det gäller allsvenskan vilket var väldigt trevligt!
Försökte lura Viktor på vägen upp med ett telefonsamtal att jag inte kunde starta men jag är sååååå dålig på att luras så när han lät ledsen bröt jag ihop och erkände!
Kom upp till Broby vid 09.00 och ALLT var fruset! Framridning, framhoppning, parkering :(
På förklassen (som jag inte startade) fick alla hoppa fram på banan innan dom startade!
Min framridning bestod av lite trav, galopp och framhoppning på kryss 2 ggr och litet räcke 1 ggr men det var stenhårt i underlaget så jag gav mig ganska snabbt.
In på banan och gick nolla i 1:a omgången så även gjorde Jonna & Viktor och vi var till omhoppning!
Hmmm, jag hade min plan klar till omhoppningen men efter att ha hoppat hinder nr 5 i omhoppningen såg jag en öppning mot hinder nr 6 och tog den! Kanske bra om man planerar det innan och vet hur man ska rida den! Bonzo blev helt ställd och jag såg andra sidan av hinder nr 6 när han stannade! Som tur var reste Bonzo på huvudet snabbt då piloten låg på nacken och pussade på hans öron så jag hamnade i sadeln igen! Snabbt iväg for han och piloten hade inte en enda fot i stigbyglarna! När vi fått kontroll igen var vi iväg mot samma hinder igen och skuttade över det och var ganska nöjda då den fyrbenta hade fyra ben överallt och piloten ngt. ostadig i sadeln!

Vårat fantastiska roliga lag slutade på 3:e placering och nästa år ska vi ligga på topp, så de så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar