Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 21 oktober 2012

Placering idag igen :))

Var otroligt trött imorse när klockan ringde 06.40 då jag legat och lyssnat på Kalles snarkningar sedan 5-tiden. Var bara att masa sig upp och ut i stallet. Hmmm, där var inte en endaste knopp på Bonzo som satt som den skulle så det var bara att knoppa om.
Vid 8-tiden kom vi iväg och när vi kom fram till tävlingen hann jag anmäla oss och betala och sedan ut med Bonzo och rida fram.
Ett par stod med en tax vid staketet och en gång gick den 2 steg in på framridningsbanan å det räckte för jag nästan omöjligt fick förbi Bonzo där igen. Han drog runt halva banan med mig bara för att undvika den stackars lilla taxen.
In på framhoppningen och där stod världens RÄLIGASTE tunnor mellan hindren så dom första sprången var inte speciellt bra med en sådan spänd häst.
Gick banan och tog bara 3 språng efter och sedan in på tävlingsbanan!
Hahaha, min häst är så rolig för när domaren sa hans namn började han steppa på stället och ladda upp!
I vanlig ordning red jag sådär på dom första hindren men sedan hörde jag ngn. som smacka på läktaren (Viktor) och vaknade till liv och red rent ut sagt skitbra resten av banan!
La mig i ledning och höll den faktiskt halva klassen för att sedan ramla ner och sluta på 9:e placering i en klass med 60 startande.
Gör mig absolut ingenting för det är inte rosetterna som är viktiga utan känslan ;)

Fick en jättefin ljuslykta i silver med peppande text i premie (den var ju nästan klockren till mig)
Nöjda och glada styrde vi hemåt och nu väntar snart Världscupshoppning på tv, perfekt söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar