Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 18 oktober 2012

Bonzo e på G igen!

Valde att låta Bonzo vila både söndag och måndag och red ut på honom i tisdags.
Det var en väldigt pigg Bonzo men jag utnyttjade den ngt. ivriga förlängda traven med att kolla om han markerade och där var ingenting. SKÖNT!



Åkte på hoppträning hos Ulrika igår och han var jättefin rakt igenom. Blir efteranmälning till tävling i helgen och där har jag 2 alternativ.
Står som reserv till Skabersjö på söndag och får reda på imorgon om jag kommer med. Vill helst dit då det är närmare och super underlag.
Om jag inte kommer med där blir det Råby på lördag som är lite längre att köra och kanske inte riktigt det super underlaget!
Får åka själv denna helgen då mannen ska passa på att sätta in nya fönster i vardagsrummet då dom har lovat bra väder.

Har även idag fattat ett beslut att Bonzo behöver lite special behandling när det gäller hans hovar eftersom jag lätt får problem med ömfot, snubbling osv.
Han gick som allra bäst när vi hade hovslagaren Peter Glimberg på Löberöds kliniken så idag ringde jag honom och pratade även med veterinären Lisa Liedbeck och vi kom överens om att han får fortsätta gå hos Peter och jag får köra till Löberöd var 7:e vecka.
Denna lösning är super och i långa loppet det bästa för Bonzo. Kostar lite mer för mig men det gör även veterinärräkningar om det går illa när han snubblar osv.
Valde dock att vänta tills den 4/12 så att hans hovar hinner växa ut lite eftersom han gicks igenom av hovslagaren hemma i fredags.
Dock kommer jag behålla hovslagaren hemma till Hedvig och Ciclonica & blivande fölis så att dom får sin verkning regelbundet.


Bonzo lösgalopperar i ridhuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar