Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 29 oktober 2012

Brrrrr fryser!

Redan på vägen hem från jobb satt Matilda och jag och huttrade i bilen över vädret utanför då det blåste snålblåst och regnet öste ner.
I rondellen vid Dalby blev det totalstopp och köerna växte sig så långt ögat kunde nå.
Var nog en stor olycka för vi kunde se att det blinkade ganska många blåljus längre fram.
Suck, var bara att vara snabb i tanken och vända in i Dalby och köra om Flyinge hem.
Ett par mils omväg alltså vilket inte gjorde mig på bättre humör....

När vi kom hem var det bara att snabbt slänga på sig ridkläderna och ta in hästarna, koppla trailern och köra upp till ridhuset innan man kom på andra tankar eller kände efter hur rått det var ute.
Det blåste ganska bra i ridhuset med och jag var helt ensam konstigt nog med tanke på vädret.
Bonzo var ganska på tårna och hade väl inte 100% lust att jobba igenom sig en sådan här dag.
Fick igenom honom ganska bra ändå och körde frusen hem, lasta in hästen snabbt som attan och gav dom mat för att sedan landa i soffan med mat och trettioelva filtar omkring mig.



Det finns dagar då jag undrar varför man håller på med hästar och denna kvällen var nog en sådan...men som tur är händer det inte så ofta :))

Kalle var snäll och gick ut och gav dom natthö så att jag slapp ge mig ut mer denna kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar