Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 12 oktober 2012

Jag har haft möte med fabror Polisen

I onsdags stod Kalle och jag och frös rumpan av oss när sonen hade fotbollsträning utomhus Temperaturen visade på +6 grader.
Alla gulliga ungar värmer upp!

När vi då stod där fick jag den lysande idén att vi skulle ha ostbricka och öppna de fina rödvinet som jag fick av mina svärföräldrar när jag fyllde år när vi kom hem. Det var väldigt gott och mysigt!

På torsdagsmorgonen när jag var på väg till jobbet kom helt plötsligt en fabror polis ut mitt på vägen precis utanför Lund. Vi var ganska många som han viftade in och jag visste att för fort hade jag inte kört ALLTSÅ skulle man blåsa. Jag kan lova att jag såg ut som ett skyldigt barn när han kom till min bil och undrade stilla över rödvinet kvällen före. Blåste, höll andan och bad till större makter och sedan sa fabrorn (som nog var i min ålder) att "Du e klar varsågod och kör" PUH säger jag bara och fick mig en riktig tankeställare!

Imorgon är det dags för tävling i Flyinge och jag har nog världens snällaste och gulligaste man som ställer upp och följer med eftersom jag har ganska tätt mellan mina starter och då är det svårt att åka själv. Han varken gnäller eller ngt. utan säger bara självklart följer jag och Carl Philiip med. Denne underbara man kom även hem med vita rosor till mig igår!
Idag red jag ner till Erikas utebana i Lövestad By och red igenom Bonzo (han fick en lugn skrittur igår).
O M G va pigg han var! Även om jag försöker tänka att man ska utnyttja energin på ett bra sätt när dom är så laddade är det inte alltid lätt när han laddar på en bom på marken som om det stod ett större hinder framför honom och skyggar för det mesta och drar rumpan under sig och drar iväg. Fick ändå igenom honom ganska bra och var ganska nöjd!

På väg hem igen

Det enda molnet på himlen just nu är att väderprognosen lovar 15 mm regn imorgon så blöt kommer jag nog bli :((

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar