Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 4 juni 2012

Intensiv helg!

Fredagen började med att jag gick bort och kollade Hedvig på 24 dygns dräktighet och jodå fölets hjärta tickade så fint :))

Efter det så for jag och Matilda in till Malmö där Matilda skulle fixa håret inför stundande student och jag skulle äta lunch med några av mina nya kollegor på DHL. Lunchen var jättetrevlig och jag känner mig än en gång väldigt välkommen dit.

Sedan sprang jag och Matilda lite i affärer och avslutade dagen med att köpa mumsig sushi med oss hem till middag.

Lördagen kändes som om jag körde barn till olika evenmang hela dagen men hann även åka till ridhuset med Bonzo och ett besök på viktväktarna. Hade gått upp ett par hekto så jag får passa mig lite....

Gårdagen bestod av tävling i Eslöv för mig & guldprinsen. Kunde snabbt konstatera när jag kom dit att jag tagit för tunna kläder med mig. Jisses vad jag frös hela dagen! Tog nästan all ork ur kroppen när man fryser så mkt.

Bonzo var jättefin 1:a klassen och vi lekte oss igenom banan kändes det som. Till 2:a klassen missräkna jag totalt så när jag kommer upp för att rida fram blir jag inropad på framhoppning direkt. Var bara att försöka göra det bästa av situationen men jag kan ju inte påstå att Bonzo blev optimalt bra framriden och igenom. In på banan och grunden satt som ett smäck och kändes väldigt enkel. 1:a oxern i omhoppningen tog vi snett för att sedan göra en ganska fräck tillbaka sväng på ett räcke och då blir piloten hängande i tygeln och bara åker igenom svängen och stackars Bonzo fattade NADA och stannade framför hindret. Hahaha, jag kunde riktigt känna hur paff han var! Tog en volt och hoppade hindret fint och gick sedan ut utan att hoppa resten av omhoppningen. Tyckte inte att han fått en snygg framridning och eftersom rosetten redan var "gone" kunde han få slippa dom sista sprången.
Körde 10.00 och kom hem 18.00 och var totalt slut i rutan

Såhär känner jag mig idag ungefär och ska ta det lite lugnare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar