Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 26 juni 2012

Testar att pendla med buss till jobbet!

Nu när JOJO kortet på Skånetrafiken endast kostar 550 kronor för tiden 15/6-15/8 är jag alldeles för snål för att inte åka buss. Då båda mina chefer är på kontoret minimalt fram tills min semester 15/7 så har jag 3 veckor som jag kan åka buss.
Är helt ok förutom att gå upp 05.00 är lite drygt...somnar dock på bussen från Sjöbo och sover på vägen hem med så tar jag allt igen lite av sömnen där.

Måste bara berätta om våran fina förmån på DHL! Varje vecka kan vi beställa blommor och växter till ett förmånligt pris och sedan levereras dom på fredagar.

Så denna vecka har jag beställt ett 1 m högt olivträd för endast 139 kronor :)
Ska jag ha brevid min solsäng på terassen och njuta av i sommar
Olivträd

Imorgon är det dags för ny tjänsteresa igen, denna gången till Stockholm i 2 dagar


2 kommentarer:

  1. Jag tänkte också börja pendla med buss... är faktiskt för dyrt att köra! 550kr slukar bilen på mindre än en vecka! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja jisses min Bettan slukar säkert 800-900 kr på 1 vecka :(

    SvaraRadera