Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 5 juni 2012

Snart studentfest på Nygård!

Ibland är jag glad att jag är så strukturerad så den stundande studenten känns inte alls stressande :)
På kylen har jag en lapp med saker att göra måndag-fredag vilket inkluderar inhandling, matlagning, städning "total all". Idag har listan bockats av med inhandling av mat och putsning av fönster. Självfallet tar jag tjuren vid hornen och ska göra all mat själv....men det ska nog gå bra!

På eftermiddagen red jag ner till Lövestad By för att låna Erica Håkanssons utebana för ett markarbetespass. Ibland är det faktiskt ganska skönt att slippa koppla trailern och köra iväg så hennes bana kommer jag nog utnyttja mkt. i sommar.

På vägen dit red vi förbi Ciclonica och hennes kompis i hagen (Ciclonica till höger)
Är verkligen skönt att ha Ciclonica hos Håkanssons och att hon är så nära ändå. Igår hade dom ute hovslagaren så nu är hon verkad runt om oxå :)

Ericas bana (måste bara testa hindren nästa gång)

Det tar ca 15 minuter att skritta ner till banan vilket är perfekt framridning och avslutning på vägen hem. Bonzo var först ganska spänd på en ny bana utan staket som inramning men efter 15 minuter var han som den underbara gummiboll bara han kan vara.

Väl hemma igen skulle den nya grillen "grillas in" i 20 minuter för emaljens skull. Frågar ni Kalle hade den nog fortfarande fått stå som en prydnad i vardagsrummet eftersom den är såååå fin ;)


2 kommentarer:

  1. Lycka Till med allt ståhej :). Själva står vi med detsamma inför söndag, dock slipper vi matlagningen då vi inte tänkte bjuda ev köpare på middag ;)! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Hahaha hade kanske varit en bra idé att bjuda hugade spekulanter på go mat ;))

    SvaraRadera