Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 7 juni 2012

Nu går det så himla bra!

Hela dagen stod jag vid spisen inför studentfesten imorgon! Hade nog tagit mig lite vatten över huvudet när jag bestämde mig för att göra marängtårta med hemmagjord citronkräm imellan. Trodde det värsta var över när jag gjort 2 tårtbottnar och ögnar ner i receptet och där står att citronkrämen får absolut inte koka för då skär den sig! När jag innan jag skulle till hoppträningen på kvällen med hjälp av Emma & Matilda äntligen fick ihop tårtan och in i kylen pustade jag ut en djup suck!

Var lagom mör till hoppträningen men tyckte ändå det var skönt att komma iväg och göra något annat. Emma följde med som proffsfotograf ;))

Vi började med att hoppa fram på ett enkelhinder med en galoppbom 2 galoppsprång innan.
Ulrika höjde och höjde och jag seglade till slut över 1.20. Whoah kan jag bara säga!
Efter det hoppade vi lite linjer på ca 1 m och det bara flöt fin fint! Även en kombination som stod snabbt ur kortsidan lyckades jag hålla galoppen fint till :))
Både Ulrika och jag kan märka en avsevärd skillnad på Bonzo på det nya bettet och sprången har blivit ännu bättre och våran galopp har även den snäppat upp sig. Så bra som vi är nu tillsammans har vi nog aldrig varit så nu GÅR DET SÅ HIMLA BRA och Anne är happy, happy!

Emma tog många bra kort men tyvärr kan jag inte ladda över dom från kameran utan ni får tillhandahålla dom från hennes Iphone så länge

Lyckligt par!
Finaste hästen!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt, vad är det för nytt bett du köpt? :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ett KK Ultra tredelat Universal bett

    SvaraRadera