Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 17 juni 2012

Fantastiska fina älskade häst!

Igår kväll somnade jag redan 21.00 så när klockan ringde 05.45 idag var jag ändå ganska fräsch! 
Klockan 07.00 begav sig jag och Emma mot Skabersjö med fine hästen.
Kom i god tid för att gå banan, brodda och rida fram. Gjorde en väldigt säker runda i 0.90 och tyckte åter igen att det var lekande lätt men ack så bra uppvärmning.
När vi sedan skulle fika kom MEGA molnen och blåsten och jisses vad Emma och jag frös....Fick dock upp värmen när vi gick banan till 1 meter. Både grunden och omhoppningen passade mig perfekt med hinder som kommer fort och inga långa anridningar.
I omhoppningen hade Emma "omhoppningsexpert" och jag kommit överens om att göra en ganska fräck ridning mot hinder nr 11 där jag dock var tvungen att ducka för grenar från träden. Kom perfekt på oxer nr 10 och kände att jag hade 2 galoppsprång på mig att rida den fräckare vägen och la den perfekt. Tog hinder nr 11 snett och log med hela ansiktet när vi seglade över hinder nr 12 som var en oxer och i mål for vi! Sååååå himla nöjd med rundan och tyckte även att denna var lekande lätt och när domaren utropar att vi gick upp i ledningen var jag glad som aldrig förr. Dock hade ca 38 startande efter oss så till slut hamnade vi på en 6:e placering av 68 startande och jag är så himla nöjd!!!

En ganska kul bild på mig och Bonzo på prisutdelningen där vi båda ser ut att tänka "GUD VILKEN TID DET TAR DÅ"
Anne glad!

Fine Bonzo

Ser verkligen fram emot nästa tävling som går av staplen midsommardag i Åstorp!

Nästa vecka är jag tisdag-torsdag på strategimöte i Danmark så ni får ursäkta om bloggningen kanske inte är som innan men jag önskar alla en bra vecka !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar