Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 23 juni 2012

Vinst i Stall Lilja!!!

Idag sov både jag och Kalle till 09.00 och det med handen på hjärtat händer kanske 1 ggr per år! Kände mig otroligt utvilad och t.om. knopparna på Bonzo blev perfekta.

Vid 12.00 körde vi iväg mot Åstorp som hade alla unghäst klasser först. Jag jagade mest regnmolnen på vägen dit då prognosen sa 12mm nederbörd under dagen över Åstorp. Trodde jag hade jagat bort alla regnmoln men när jag red fram öppnade sig himlen och alla fick gå in i ridhuset. Under bangången blev det lite lugnare och jag var ut som nr 7. Precis som förra helgen red jag alla "fräcka" svängar i omhoppningen innan jag startade och kände efter om Bonzo skulle halka i det blöta gräset!

Gjorde en kanon runda och när omhoppningen kom vågade jag öka tempot och Bonzo var helt med på alla svängar! Gick upp i ledningen och var grymt happy!!!

Höll ledningen rakt igenom klassen och VANN!!!!

Startade dock inte 2:a klassen då det bara regnade mer!

Har sagt det innan och säger det igen att så bra som Bonzo och jag är tillsammans nu har vi aldrig varit så WATCH OUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar