Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 8 april 2016

Längesedan sist!

I vanlig ordning har tiden inte räckt till för bloggen.
För tillfället har jag ibland 2 jobb då jag hjälper Matilda uppe på Svabesholms Café så mina veckor springer undan ganska snabbt!
Sonen och super ponnyn har varit ute på sin 1:a tävling förra helgen och avklarade det med bravur!! Jag var så stolt att jag ville spricka!
1:a klassen som var en LE så hade dom under tempo mot 1:an och rev det och sedan kom det allmänt kända polkagrishindret som jag hade förvarnat sonen att Lotten nog kommer titta till på då ALLA mina hästar har tittat till på det när jag tävlat där. Där fick dom ett stopp men efter det så flöt banan super.
I nästa klass som var en LD (80 cm) så hade sonen en helt annan ridning och galopperade på redan mot 1:a hindret och gjorde en super runda och gick felfritt. Nästa tävling blir den 5 & 8 maj.
Film från LD klassen
Dreamteamet (så himla fina tillsammans)
När prisutdelningen var avklarad
for jag iväg mot jobb nr 2 och sedan på kvällen var det 25 års fest i Löberöd. Även söndagen tillbringades på jobb nr 2 så sedan var den helgen gången.

Mina egna hästar går super just nu och Xena blir bara finare och finare att hoppa för varje vecka. Har fått mer energi än förra året men lyssnar bättre så ridningen på henne bara flyter. Stroppy Mare flytande som jag ger henne för att tagga ner brunsterna har funkat bra så nu ska jag bara byta till NAF´s Oestress då deras inte har någon karenstid om man ska tävla.
Bonzo har fått stå undan lite i hoppningen vilket jag kände när vi tränade för Ulrika förra veckan. Känns som att jag får hoppa in mig på honom igen då han är så himla olik Xena att hoppa och var GANSKA hoppglad och tog egna initiativ hela tiden (det var typ  håll i manen och häng med)! Nu har vi dock fått en tisdagstid hos Ulrika varannan vecka så snart är även han ikapp med hoppningen.
Har faktiskt inte alls varit sugen på att tävla själv nu i några månader då vi lagt all fokus på ponny ekipaget men nu börjar det rycka i tävlingstarmen så jag kommer nog snart ut på banorna igen.

Corsa kommer inte gå något 3 års test då hon i dagsläget mäter 157 cm (blir troligtvis ca 160 cm) och kommer hon inte över 160 innan testet kommer det att dra ner poängen så då är det ingen vits med att visa henne. I helgen kommer det att komma ut annons på henne då vi beslutat att sälja henne. Hade jag bara haft Xena hade jag behållit henne då jag gillar lite mindre hästar men med 2 hästar i träning redan ser jag inte någon som helst möjlighet att ha 1 till att rida. Så är ni sugna på en trevlig och snäll hoppstammad unghäst för ett bra pris kan ni ringa 070-2431437

Denna helgen är jag ledig så jag ser fram emot kvalitets tid med min familj, god grillning och ridning av mina hästar i fint väder.

Typ som jag känt mig denna veckan
Bildresultat för trött kärring


TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar