Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 22 april 2016

Min största resa har startat

Brutalt ärlig kommer jag idag vara i min blogg!
Om ni nu tror att jag ska på någon fancy solresa så får ni tänka om tyvärr...

I hela mitt liv har jag levt med en fruktansvärd tandläkarskräck och det med kombination att jag lider av en sk. tandlossningssjukdom är ingen bra kombo. Har aldrig haft ett enda hål i mina tänder eller behövt göra en smärtsam rotfyllning  (men hade nog föredragit det). Senaste året har tillståndet för mig försämrats och då jag för några veckor sedan hade jordens tandvärk insåg jag att nu får jag nog ta tag i detta ordentligt.
Var på 1:a tandläkarbesöket efter påsk och röntgade tänderna och prognosen var urusel rent ut sagt. Idag var jag på 1:a besöket hos  Tandhygienist och fick mätt mina tandfickor.
Detta kommer bli en lång, plågsam och dyr resa men när jag kommer ur det kommer mitt självförtroendet ha växt för jag har BESTÄMT mig för att detta fixar jag!!!
Denna stolen och jag kommer bli kompisar (kanske ska döpa den till något roligt...)
 
Måste berömma Ystads Tand & Implantat Center som är urduktiga med min rädsla och sjukdom. Ett speciellt tack till min fantastiska tandläkare Elisabeth Hansson och min tandhygienist Tina Rosenbäck.
Njöt annars av solen idag och red båda mina fina hästar efter jobb vilket bara det är livs kvalité
Bildresultat för solen
TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar