Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 30 april 2016

Årets 1:a tävlingsstart

Kändes i magen att det var 5 månader sedan jag tävlade sist då jag tror hela fjärilsfarmen var i min mage. Även att tävla är en färsk vara.
Bildresultat för fjärilar i magen
Kom fram i precis rätt tid så det var bara att anmäla och sedan lasta ur. Om jag nu trodde efter igår att Bonzo var på G så var han allt annat??? Kändes som att han var helt disträ och inte riktigt svarade för skänklarna, gick och snubblade och landade på knäna osv. osv.
Gick banan där banbyggaren hade byggt ut hinder över HELA banan och den är stor. Hoppade sedan fram Bonzo där inte mycket stämde mellan oss (tjafsade mot bettet framför hindret och sprang på bogarna efter hindret).  Hade bara en tanke när jag gick in på banan att göra det bästa av situationen och RIDA!
Bonzo tittade till 3 galoppsprång innan 5:an som var ett lila räcke med grind så där fick jag trycka till honom lite och då rev han med bak.
Han hoppade faktiskt väldigt bra språng idag men kunde haft en extra växel till. Är ändå himla nöjd med oss idag och ser fram emot detta tävlingsår.
På kvällen hade min son ordnat så att vi kunde fira Valborg med egen eld där vi grillade pinnbröd. Himla mysigt och en perfekt avslutning på lördagen.
 Himlen var ganska magiskt såhär på kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar