Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 6 mars 2016

Stolt mamsi!

Igår var det dags för ponnyekipaget 1:a pay & jump och när sonen säger på vägen till Bollerup att såhär nervös har han nog aldrig varit var coachen tacksam över att jag planerat in lååååång bangång!
När dom red fram kunde jag ganska snabbt se på Lotten att idag var hon ganska lugn och dom gjorde fina och lugna språng på framhoppningen. Planen var från början att om dom inte gick felfritt 1:a klassen så skulle dom starta nästa klass också.
Fick ett stopp i 1:a rundan men annars en jättefin runda där Lotten accepterade det tempo som Carl Philip ville hålla. Anmälde oss även till 60 cm och även där fick dom ett stopp men efter en volt så gick det super och även denna runda var jättefin
Carl Philip var så himla stolt (och jag likaså) och tyckte att det gått bättre än alla förväntningar!
Sonens sponsorer och 4-benta vita springare
På kvällen plockade sonen fina vita snödroppar till mamsi ;)
Planen är nu att starta en Pay & Jump nästa helg i LE dvs. 70 cm och om det går bra gå ut på riktig tävling i början av april.
 
Då det idag verkligen har varit ett riktigt skitväder med snöblandat regn hela dagen så bestämde vi att hästarna fick stå inne men då innebär det även att dom måste ridas. Så 09.00 gick första bilen mot ridhuset med Lotten och Xena. Hem och in och grabba en snabb macka i näven och iväg med Bonzo mot ridhuset. Väl hemma skulle hö in för hela veckan till mina hästar (sonen sköter sitt själv) och efter det klippa Bonzo. Summa summarum så var jag inne i huset igen 16.00 så jag blir nog inte gammal i soffan ikväll!
Bonzo blir så himla fin i sin fuxfärg när han är klippt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar