Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 4 mars 2016

En vecka i Carl Philips tecken!

I tisdags skrev Carl Philip provet för grönt kort. Hela februari har han gått på kursen 1 gång i veckan så nu var det äntligen dags för provet. Han klarade det med endast 2 fel och mamsi var stolt som en tupp!
Bildresultat för stolt mamma
I onsdags var det dags för hoppträning för mig och turbo Xena P. Hon var pigg igen men väldigt fin och när vi skulle hoppa en 8 volt med omhoppningssvängar var hon suverän (och piloten också om jag får säga det) och jag inser att lilla turbon kommer bli snabb som en vessla i omhoppningar (lääääängtar)

Igår var vi iväg på hoppträning för Carl Philip och Lotten och jag och Bonzo hängde på. Vi döpte om dom till Turbo 1 och Turbo 2 (vad är det med mina hästar just nu.....)Bonzo behöver definitivt hoppa av sig mer.. Lotten var pigg men fin och tog alla hinder som stod i vägen
Bildresultat för vill inte se
Idag jobbade jag hemifrån och tog lunchrasten till att åka upp till invigningen av Lövestad Skolas nya sporthall. Carl Philip var en av eleverna som skulle klippa bandet så mamsi fick vara stolt igen!!! Fin invigning med god grillad korv utomhus och en otrolig förändring och uppfräschning av hela skolan sedan mina döttrar gick där. Lite synd att sonen bara har denna terminen kvar där nu när det har blivit så fint.
Bild på en del av sporthallen som är ca 20x40
Uppträde av lärare med duktiga elever
Dags för att klippa banden
Sonen i närbild
Mumma korven som dom grillade utomhus :))
Imorron är det dags för Carl Philip och Lotten att för första gången åka på pay and jump. Pappa är nog mest nervös, sonen ganska och mamma fokuserar mer på att planera in att vi är där i tid så att bangång och framridning inte blir stressigt. Försökte envist ta bort några kissfläckar idag men på en skimmel sitter dom envist fast. Sedan skulle nog Lotten inte må så dåligt av att tappa ett par kilon men jag har inte riktigt kommit på hur???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar