Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 1 augusti 2014

Planering och återfriskande!

Silver (våran ponny) har svarat bra på medicinen i veckan och ser piggare ut. Dock står han fortfarande på boxvila inne i det svala stallet (hellre än ute i en gassande boxhage i solen).
Imorgon ska vi ta ut honom ett par steg och ser det bra ut ska våran hovslagare komma och kolla på honom.
Dock ska vi vara försiktiga och inte slå på skorna igen för snabbt då det kan förvärra allt igen. Så Carl Philip har nog 1 vecka till utan ridning och den goa ungen bara längtar tills han får rida och hoppa sin lilla prins igen. Har blivit mycket kel i boxen denna veckan kan ni tro!

Är det ngn som har tips på bra munkorgar för hagen sedan är jag tacksam! Köpte en i veckan men efter att ha läst om den så ska jag lämna tillbaka den

Kan ge både skav och stress tydligen
 
Såg denna istället som verkar bättre
 
Ifs ska han nu få stå i en hage med minimalt gräs så han kanske inte behöver något då?
Som sagt tips om fång hästar i hagen är tacksamt!
 
Själv så har jag haft en ridfri vecka då min vad inte blev bättre.
Åkte till VC i tisdags och läkaren blev lite förbryllad då jag varken var svullen eller blå... Skickade mig vidare till röntgen med orden "det kan vara en spricka".
- Jaha, sa jag vad gör man då??
- Antagligen gipsar. Annes tankar var då "no way in hell" i denna värmen och dessutom ska jag till Turkiet om 4 veckor. Då har jag hellre väldigt ont!
Som tur var var där inga skelettskador så antagligen en blödning på en muskel eller så har jag dragit till ligamentet.
Imorse var första morgonen som jag inte haltade och första tanken var förståss RIDNING och KANSKE tävling nästa helg! E man hästnörd eller??
 
Har även denna veckan gått stenhårt in för att komma "in shape" efter Matildas och mitt välmående dom veckorna hon var hemma...
Dieten denna veckan har bestått av
Frukost: Lättfil, hemma plockade bär, knäcke med kaviar, kaffe
Mellanmål: Frukt
Lunch: VV soppa eller Gazpacho soppa
Middag: Grönsallad med fetaost eller mozzarella, gurka, tomater och soltorkade tomater
Imorse hade jag ifrån måndags gått ner 2,6 kilo, WIHOO!
På jobbsidan skulle jag idag ientligen gå ner till 50% men igår kom dom på att det går ju inte så nu är jag 100% i 2 veckor till. Älskar framförhållning....
 
Är även i full gång med att planera min "50" års fest (stämmer verkligen det....) och fått ut en del inbjudningar i veckan. Det kommer bli en hejdundrade fest där ingenting kommer att saknas. Ska bli så himla kul då vi inte haft en stor fest sedan vi gifte oss för 10 år sedan.
TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

2 kommentarer:

  1. Ta bort allt foder som har socker, det är också en del som utlöser fången.
    Ha inte för högt proteinvärde i ert hö/hösilage heller.
    Gräset är ju inte lika kraftigt längre så om där bara är lite i hagen och du gör det andra så ska det inte vara någon fara.
    (Hade själv en fång-ponny för några år sedan)

    SvaraRadera
  2. Tack Mia. Jag tog direkt bort allt kraftfoder och han har endast gått på lite hö nu i 2 veckor. Börjar bli bättre och är ute i sjukhage ca 4 timmar om dagen. Nu håller vi tummarna att framskorna kan åka på igen så att sonen kan komma igång med sin ridning igen

    SvaraRadera