Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 27 augusti 2014

Fru Ångest har gjort inträde!!

Var på hoppträning igår och Aktion var helt ok när vi red fram!

Började med att hoppa studs och när sista räcket blev högre började han med att stanna först i mitten av studsen och sedan i början.
Eftersom vi inte såg eller märkte något så red jag på honom starkare och tog ett spö i handen.
Rev nästan varenda gång hindret i mitten, hm!


Hoppade sedan en bana 2 ggr och det kändes ok!

Sedan när jag ska trava av honom är han halt på höger fram :(((

Snacka om att jag fick ångest och tog tillbaka allt jag svurit åt honom under lektionen när jag tyckte han tramsa!
Det är ju ganska självklart att han ser att det blir jobbigt att hoppa studs som är lite trång när han har ont!

Eftersom jag känt av denna hälta lite till och från sedan början av augusti var det bara att ringa veterinären.
Tyvärr är min veterinär på VM så jag fick inte tid förrän 11/9 när vi även ska dit med ponnyn på åb. 
Är ju inte riktigt optimalt då man gärna vill åka direkt när hästen visar hälta eller hålla igång ridningen tills man kan åka men eftersom jag ska på semester får han vila i en vecka och sedan får jag rida honom lite när jag kommer hem tills vi ska till Löberöd.

Stackars lilla Aktion som aldrig kastar in handduken och skiter i att hoppa och där satt matte och var arg.... FY USCH FY på mig!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar