Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 15 augusti 2014

En vecka med känslor som bra, dåligt och förhoppningar om bättring!

Puh, det har varit en omtumlande vecka gällande våran ponny Silver. Han har pendlat från ganska bra gång till halt till stel och tillbaka till ok gång igen.
Näeh, sa jag till Kalle till slut nu får jag snart magsår över detta och vill veta exakt vad det är för fel på honom!
Fick en akuttid igår em på min excellenta veterinärklinik där jag tar alla mina hästar



Fick bli att jobba halvdag och forsla sig hem med buss igen och snabbt lasta in ponny och son och bege sig till Löberöd.

Idag gick han helt ok men lite stelt så efter uppvisning i gången fick vi bege oss till röntgen rummet. Alla 4 hovarna röntgades och det uppdagades att han har haft hovbenssänkning i båda fram men ingeting bak. Ingen ny händelse (dvs. inte från fång anfallet hos oss för 3 veckor sedan) utan gammalt eftersom det höll på att läka. Dvs. att det sk "lätta" fånganfallet som förra ägarna sa att han hade haft förra sommaren har nog inte varit så "lätt". Tror inte jag behöver utveckla mina känslor här....

I vilket fall som helst så ska han nu gå på smärtstillande 1 månad till, skos om fram med sjukbeslag, få lite magmedicin och gå på livstids medicin mot cushing. Han är enligt veterinären inte typen för cushings syndrom men då han haft 2 fånganfall nu och är 19 år är det bättre att ge honom denna medicin för att förebygga att han mår bra. Återbesök på Löberöd den 11 september för att sedan se om vi kan sätta igång honom igen. Sonen LÄNGTAR och vägrar rida någon annan häst under tiden då Silver är hans lilla prins.
Däremot har han som mål att starta julahoppningarna på Åsbo i december och är han lika envis som sin mamma så är det säkert inte ett orealistiskt mål.

Viktnedgången har även denna vecka gått super och vågen visade imorse  ytterligare -0,7 kg alltså -3,6 kg på 3 veckor, en klapp på axeln till mig :))

Själv så var jag på hoppträning med Aktion igår och det gick SUPER DUPER!
Fan va fin han är rent ut sagt och när piloten är med och rider mot hindren så hoppar han hus så att pilotens hjälm nästan ramlar ner på näsan.

E så himla glad för min lilla "stora" Aktion

Foto

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar