Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 9 april 2014

Väldigt bra hoppträning!

Finaste Bonzo fick följa med på hoppträning ikväll eftersom Aktion ska gå tävling på fredagkväll.

Det hade blåst och regnat hela dagen och Bonzo kändes lite trött när vi red fram. Ulrika sa att det var många av hästarna på träningen ikväll som varit så så dom stackarna har nog svårt med växlingen från vårvärme till 4 grader varmt, regn och blåst.

Han var jättefin när vi började hoppa fram och piloten var avslappnad och fokuserad. Det kändes ikväll som att jag kunde fokusera på ridningen och hindren bara kom.

Avslutade med en bana på 9 språng och efteråt säger Ulrika
- Så bra har jag nog aldrig sett dig rida!
- Jaha, sa jag något förvånad eftersom jag tyckte rundan var helt ok men inte whoah faktor direkt eftersom Bonzo kändes något seg.
Det som var bra var att jag höll samma tempo banan igenom, hittade alla avstånd och tja bara red, fniss!

Själv var jag sugen på att hoppa mer och högre men Ulrika tyckte det var så bra att jag skulle ge mig efter den banan.

Bild på fine Bonzo när vi red markarbete på ängen i måndagskväll

Eftersom min käre man numera jobbar med havets läckerheter så dyker det då och då upp lite sånt i kylskåpet. Häromkvällen kom han hem med en laxbit och jag är själv inte överförtjust i kall lax men kom ihåg ett recept som Matilda hade hittat på.
 
Blev den godaste pizzan på länge
 
Receptet är
- Fräs lök och spenat
- Blanda i lite matlagningsgrädde, peppar och salt
- Bred ut tomatsås på pizzadegen
- Klicka ut spenatblandningen
- Fördela laxbitarna jämt
- Smula över fetaost




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar