Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 23 april 2014

Bästa hoppträningen hitintills på Aktion!

Har varit lite låg i 2 dagar efter besked att jag inte gick vidare på ett jobb... suck bara att bita ihop och försöka vidare.

Det blåste rejält när jag körde iväg till hoppträningen med Aktion och Carl Philip som sällskap. Blev inte direkt förvånad när jag red fram och kände hur spänd han var då jag vet att han inte är så förtjust i när det blåser.

Började med att hoppa fram på ett björkhinder med bom framför och efter och Aktion laddade och bara sprang. Suck, tänkte jag och kom på mig själv att tänka att skit nu i vad han håller på med under dig och fokusera på träningen.
Efter ett par språng lugna han sig men då hade vi spänt pelham kedjan med ett hål och det resulterade mest i att han studsade mer på stället... Spänn upp igen och jäklar då ramla allt på plats :)

Började med att hoppa en serie med trav in på bom, kryss, ett galoppsprång räcke, ett galoppsprång oxer. Shit som han hoppade på oxern och när Ulrika sa att det var frivilligt att komma igen efter höjning till 110 tänkte jag att det är bara att passa på när det känns så bra! Kändes helt super när han hoppade igenom med hela kroppen!

Sedan var det dags att hoppa bana som låg på ca 90-1 m och hör och häpna Anne höll alla distanserna perfekt.
Vilken känsla och vilka språng!!!
Att jag redan i fredags efter våra starter bestämde mig för att det var dags att gå upp 1 klass nästa tävling var helt rätt tänkt!


Bilder från tävlingen i helgen!

Nu laddar Bonzo och jag för tävling denna helgen och nästa helg ska jag premiär åka med båda hästarna på tävling i Ringsjön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar