Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 6 april 2014

Tävlingsdebut 2014 med Aktion

Idag var det dags för beträda hoppbanorna med Aktion. Vi gjorde 2 starter förra året så lite mjukstart fick vi i höstas.

Idag skulle vi starta 2 klasser och jag var spänd på om han skulle vara annorlunda i dom olika klasserna.

Dimman låg tät när jag och Ullis körde in och jag var rädd för att missa avfarten som är den sista innan bron och färd mot Köpenhamn och det var ju inte riktigt dit vi skulle.
Kom på mig själv med att tänka på vägen in att det var ju en intressant tävlingsplats jag valt med tanke på att Aktion är lite nervig och där är väldigt trångt för framridning mm.
Aktion var spänd men skötte sig jättebra. Eftersom jag åkt själv och Ullis och jag startade ganska nära varandra fick jag sköta min framhoppning själv vilket oxå gick bra.

1:a rundan var tempot si och så. Jag var dock felfri och fick min rosett vid utgången.
 
Det lustiga var att när jag kom hem och kollade resultaten står där att jag fick 1 tidsfel, hahaha!

2:a rundan var mkt. jämnare. Aktion sprang på mer men jag lät honom gå fram.
Felfria igen och lycklig Anne :))


Film från 2:a rundan (behöver komma ner mer i sadeln och rida ihop honom mer UTAN att förlora galoppen, men sjukt nöjd eftersom det var debut)
Tyvärr kommer ni bli lite sneda i nacken för att titta på filmen, fniss!
 
 
 
När jag kom hem på eftermiddagen fick jag följa med mannen och sonen på äventyr.
Carl Philip hade hittat en åkgräsklippare på annons, ringt upp själv och nu skulle här provåkas.
 
Hahaha, jag har aldrig sett en kille (försäljaren i ca 25-30 år) vara så förvånad då
1. Carl Philip körde iväg utan problem eller instruktioner
2. Gjorde upp affären helt själv och betalade 
och helt plötsligt stod där en åkgräsklippare i min trailer för hemfärd.
 
Han kommer erjbuda sina tjänster för 50kr i timmen + ersättning för bensin om någon vill ha klippt sin gräsmatta

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar