Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 18 april 2014

Tävling Aktion

Fick med mig båda mina män till tävlingen och hade full uppbackning vilket var ganska skönt!

Framridningen på en stor gräsplan med grävlingshål lite överallt och halt efter nattens regn var inte speciellt optimalt, framhoppningen flöt i någon slags lervälling liknande tillstånd så den var inte heller optimal. Så summa summarum blev väl inte framridning och framhoppning enligt plan. Tänkte skit samma då han skulle gå så lågt att då får väl banan bli en slags framhoppning.

Första hindret i 1:a klassen stod precis kloss intill väggen vid läktaren och precis när jag rider emot går där ett barn så Aktion kastar sig ifrån hindret. Bara att lägga en stor volt och göra en ny anridning vilket gick bra. Ganska bra flyt i denna rundan men jag kände att jag hade för mycket i händerna.

Runda 2 var tempot bra i slutet på dom sista 2 linjerna men innan dess kanske lite sisådär. Däremot så kände jag att jag red mer den rundan.

Nästa tävling går vi upp 1 klass så att vi får lite mer att rida mot.

Fine Aktion innan vi ska in på banan
Haha kolla ögonen på Aktion "Mr myror i brallan"
Ganska bra höjd över hindret, hahaha
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar