Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 6 mars 2014

La in en högre växel


Om Aktion var seg i lördags i markarbetet så var han långt därifrån igår på hoppträningen.
I våran grupp är vi 4 st glada ryttare och igår hade vi 2 ponnier extra i ridhuset som skulle rida med oss i framridningen.
När vi skulle galoppera fram 10 steg och ta tillbaka 10 steg så laddade Mr Aktion igång, höjde ryggen och jag kände bara att nu kommer det snart...
Jodå på ena kortsidan när jag skulle ta tillbaka honom så la han in 3 bocksprång på raken.
Hahaha, tokiga glada häst!
Var skönt att vi fick det avklarat och jag kunde känna att det inte var så farligt!

Hoppningen gick super och vi låg på en bana på 0.90 med olika svårigheter.
Visst kan Aktion dundra iväg men är samtidigt väldigt lydig med att komma tillbaka igen.
Dock var där en linje snett igenom som jag laddade på en gång och sedan satt det i honom och han drog iväg 2 ggr mot detta hindret.
Till slut när piloten la till ben och pillade i munnen och ANDADES så gick även denna linje bra.

Fick veckans bästa beröm idag av min hopptränare att så bra som jag ridit denna veckan har hon aldrig sett mig innan, de ni!!!

Är kanonski nöjd med denna veckas hoppträningar och känner verkligen att jag och hästarna är på G inför tävlingssäsongen som börjar för Bonzo om 2 veckor och för Aktion i april då han ska behandlas av equiterapeut en gång till innan tävlingsstart.




Vill även berömma Ullis som gjorde en kanonträning med Maggie igår.
Kul att se att även dom är på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar