Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 12 mars 2014

Good feeling!

Trots att det till stor del tillhör mitt yrke så är jag inte vän med att sitta på möte hela långa dagen. Dock har jag en chef som är bra på att vi ska ta bensträckare en gång i timmen så då blir det lättare. Ändå blir jag efter lunch lite som Aktion med "myror i brallan" och vrider och vänder mig i stolen hela tiden.

Körde bil till jobbet idag eftersom jag visste att mötet slutade 17.00 och jag hade hoppträning med Bonzo 19.00 och det tar ca 1 timme att köra hem.

Slängde i mig maten och tackade gudarna för att det är torrt ute och Bonzo inte var lerig.

På väg mot träningen kom dom där elaka fjärilarna i magen och tankarna började surra om jag även idag skulle behålla min form topp. Genast sa jag emot dom tankarna med "vem bestämmer det om inte du själv".

Bonzo kändes lite trött men samarbetsvillig!

Vi började med att hoppa 5,5:an som jag älskar, skulle göra halt efter den för att kolla av om vi låg på mitten av hindret, sedan fatta galopp och rida snett igenom mot ett räcke.
Räcket åkte upp i höjd ovanligt snabbt för att vara Ulrika och jag tänkte att det är "bara att rida". Hoppade det på 1m ett par gånger som gick väldigt bra.

Efter det var det dags för banhoppning som vi började med en lägre bana och mindre antal språng och Bonzo kändes skitfin.
Sedan åkte även dessa hinder upp till 1 meter och fler hinder lades till.
När jag skulle emot en oxer snett igenom första gången började jag lämna sadeln och fibbla med galoppen.
Vände bort från hindret, skaka på axlarna och började om från början igen och hoppade hela banan med ett leende och skratt över varje hinder.

Verkligen en "GOOD FEELING" ikväll och nu får Bonzo vila lite från hoppningen tills tävlingen nästa lördag så att han är riktigt hoppsugen då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar