Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 22 mars 2014

Fantastiska Bonzo!

Idag var det dags för årets första tävlingsstart.
Skönt att det var unghäst klasser först så vi behövde inte köra förrän 11.00, lite sovmorgon och gott om tid att piffa till Bonzo med fina knoppar.

Ullis var snäll och hängde med som stöttepelare så jag hade gjort gott kaffe och goa baguetter till bilfärden. Allt för att piloten inte skulle få ett sjunk pga. hunger då jag har svårt att äta något innan jag tävlat klart.

Redan på framridningen så kände jag hur fin han var och lite av nervositeten släppte.



Jättefin runda i 0.95 m där jag helt och hållet tar på mig rivet på näst sista hindret.


Inför nästa klass som var 1 m var piloten lite mer nervös och lite tröttare.
Shit det var längesedan vi startade 2 klasser på en tävling och enligt order från min tränare hade jag idag anmält mig till just 2 klasser.
Vänster hjärnhalva kunde komma på 100 olika anledningar till att vi inte skulle starta men den högra höll sig stången och till slut kom då Anne & Bonzo in på banan och gjorde en kanonritt med resultatet dubbelnolla.
Man kan se på mina händer att jag är mer nervös men är skitnöjd med tempot flyter mkt. bättre i denna klassen.
Det var en mkt. mkt. nöjd Anne som körde hemåt och som tackar Ullis för all hjälp under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar