Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 15 mars 2014

I blåstens tecken!

Vaknade tidigare än vad klockan skulle ringa (06.10) och gav mig ut till hästarna för att hinna mocka och göra stallet klart innan jag skulle iväg.
Det blåste rejält runt knuten och en av våra höbaljor lär vi aldrig hitta igen...

Hem till Ullis och packade mig in i hennes bil för avfärd mot Anderslöv och tävling för Ullis.
Tack och lov så hade Ullis gjort en underbart god frulle med nykokt kaffe så min huvudvärk som gjort sig påmind halva natten suddades ut lite.

Ullis och Maggie var jätteduktiga trots hård blåst, kaos på framhoppningen och dallrigt ridhus som det knakade i.

På vägen hem svängde vi inom Bengts Hästsport då Ullis skulle lämna in en sadel.
UPS helt plötsligt stod jag i deras outlet med stora glada ögon.
Blev ett nytt tävlingsshabrak och luva och en ny tävlingstopp för 50%
Hann få i mig lunch innan jag tog in hästarna vid halv 3 för att åka på inplanerad hoppträning med Aktion.
Hahaha, t.om. Bonzo gick in frivilligt vilket nästan aldrig sker annars.
Verkligen lyx att få hoppträna för Ulrika en lördags eftermiddag och att vi bara var 2 st.
Aktion var precis som förväntat på tårna iom blåsten. For in i ridhuset som en projektil och slängde sig för det mesta. Jag försökte strunta i vad som hände under mig och efter 15 minuter var han ganska lugn.
Hoppningen gick verkligen kanon bra med honom och vi hoppade först 5,5 som slutade på 1 m och sedan en bana där jag fick träna väldigt mkt. att hoppa linje oxer/räcke ur kortsida och att inte rida på distansen förrän den finns där. Mkt. mkt. nyttigt för mig och jag tyckte jag fick till det riktigt bra!

Kommer nog landa tidigt i sängen ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar