Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 7 mars 2014

En tripp down memory lane

Hittade på USB stick där jag har det mesta foton på mig och tjejerna och många hästar som passerat i våra liv.

Allt började med min 1:a hopphäst Prins-97 som tog mig från 0 till 120 och sedan efter 3 år tog mig tillbaka till 0 igen, hahaha ja så kan det gå ibland. Såldes till Stockholm
Sedan köpte vi till Matilda
Frisco-99 (troligtvis russ) B-ponny som var helt oinriden och som vi red in själva och tävlade upp till LB.

Efter Frisco kom Cloud Dancing-92 C-ponny som båda tjejerna tävlade (Matilda upp till LA)
En riktig racer maskin som vann det mesta på banorna men som vi tyvärr fick ta bort pga. spatt i båda bakbenen


Sedan var det dags för D ponny och en otroligt charmig irländsk skimmel kom in i våra liv. Kom direkt från Irland och var ganska grön men med en underbar hoppteknik. Honom tävlade Matilda upp till MSVB.
Summer Flight - 01
När Matilda ville lägga ridningen på hyllan så såldes han 2009 till Skara till världens bästa familj. Nu är han såld igen och finns på skånska marker i närheten av Ängelholm.

Emma köpte vi en tysk häst till vid namn Pepino-00 som hade en underbar gång och hoppteknik. Tyvärr hann dom bara komma ut på 1 tävling innan hans problem med ryggen osv. började. Efter 1 år av otaliga veterinärbesök, behandlingar och avkastningar fick vi ta bort honom.
Försäljningsfilmen på honom från Tyskland


Efter detta fick vi låna Chiva-91 av min gode vän Ylva och henne tävlade och vann det mesta Emma med upp till 120 tills hon slutade rida 2009.
Efter att Prins blivit såld 2008 kom Rocacio-00 (e Acacio) in i min värld. Tyvärr passade vi inte ihop och efter att han varit hos Annie på Skönabäck på utbildning såldes han
Sedan kom Mariss-00 (e Highlight) som inte heller passade mig 100% och såldes därefter till Norge.
2009 träffade jag äntligen rätt till 100% och köpte Bon Ciao-00 (e. Cortus). Tävlat upp till 140.
Min bästa bästa Bonselons som jag hoppas ha många år kvar på tävlingsbanorna med
2013 utökade jag tävlingshästarna med 100% och bytte mitt 2 åriga sto e Cyklon mot
Aktion-00 som tävlat upp till 120. Även honom trivs jag väldigt bra med!
Så mitt hästliv var lite brokigt ett tag med byte av häst 1 gång om året men till slut så blev det jättebra och min ridning har det hänt väldigt mycket med nu när jag har 2 totalt olika hästar att rida.

Just det, sedan kom ju lilla Corsa 3 april 2013 (e. Corriendo Tau).
Hennes mamma Hedvig har vi sålt tillbaka till dom gamla ägarna och hon väntar föl i slutet av april i år.
Världens mysigaste 1 åring som snart faktiskt ska på sommarbete i vårat hjorthägn i Brösarps Backar tillsammans med ingen mindre än Chiva. Blir bra att Chiva fostrar henne och berättar vad som förväntas av en i världen.
Hon kommer även bli skimmel så cirkeln är nu sluten, hahaha!


TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar