Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 28 februari 2014

Hemma i verkligheten igen!

Varit iväg på konferens på Flädie Mat & Vin 3 dagar och landade hemma igår em.

Mkt. god mat har intagits och långa möten har det varit.

Tisdags kväll hade vi matlagning som teambuildning och mitt team lagade från grunden
  • Vildsvinskorv
  • Vildsvinsstek
  • Surkål
  • Rotfruktspuré
  • Senap
  • Rödvinssky
Mkt. mkt. gott om jag får säga det själv :)
Såhär såg varje fm fika ut
Nybakade scones, ost och hemmalagad marmelad

Luncherna
Em fikan
Alltid en kaka + smoothie
Sista kvällens efterrätt
Tja ni förstår det har ju inte varit en sinekur för vikten denna veckan och jag är tacksam att jag och Kalle har bestämt att mars månad ska bli en nyttig månad
 
Eftersom jag missade min ordinarie hoppträning i onsdags kom jag med i torsdagsgruppen igår och först longerade jag Bonzo hemma och kunde konstatera att han var pigg och glad (trodde inte han kunde bralla så mkt.) och helt ohalt, pust!
Det fick bli Aktion till hoppträningen så att Bonzo får komma igång lite snällt i helgen.
Vi skulle bl.a. hoppa en travstuds med bom in, 2 låga räcken och sedan ett 3:e räcke som höjdes hela tiden. Aktion och jag slutade på 110, de ni !
Sedan skulle vi hoppa en bana och började med ett stort kryss ganska snävt ur sväng som Ulrika så snällt tillade att hoppa inte på sidorna för där ligger bommarna på 130 utan försök träffa mitten. Jomen tjena, självfallet hoppar vi på sidan och jag kände det som jag flög, hahaha tokiga häst!
Resten av banan (som låg på ca 0.90) gick faktiskt skitbra och det känns som att hoppningen med Aktion oxå nu lossnar ordentligt! Piloten är på G med andra ord!
 
Kalle tyckte även att det var skönt att jag kom hem för pållarna har tagit lite pennor med honom i veckan, hahaha!
 
Skönt att det är fredag idag och JAG ÄR GRUVELIGT AVUNDSJUK på alla vänner som ska till Göteborg Horse Show...men vad är väl en ......får väl satsa på att åka dit nästa år istället.
 
TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar