Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 16 februari 2014

Söndag kväll igen....

Vaffå går helgerna så snabbt????

Hämtade Aktion hos Camilla efter jobbet i fredags och mkt. riktigt som jag känt så behövde han gås igenom.
Var fast både höger och vänster bak men det värsta var en troligtvis par år gammal skada på höger sidan av halsen som gjorde att han satt ordentligt fast där.
Han hade både sparkat och bitits efter Camilla så han hade nog ordentligt ont där.
Stackars lilla Aktion!
Där visar det sig att det är 10ggr bättre att åka till en equiterapeut då och då och kolla igenom hästen istället för att tro att en veterinärkoll 1 ggr om året säger allt om hästen.
Han ska iaf. tillbaka om 1 månad igen eftersom han satt fast så rejält.

Sedan har han fått powerwalk igår (intressant upplevelse att gå på åkern på 700 kg sprängdeg brevid sig). Kalle gick med men höll sig på behörigt avstånd.

Idag har jag joggat honom i ridhuset och sedan körde snälle Ulrika Biolight på halsen på honom och det ska vi även göra i veckan efter hoppträningen så att vi hjälper igång cirkulationen bättre på halsen.

Bonzo har sett så trött ut i helgen att jag t.om. tog tempen (men där var inget). Han fick en lugn joggingrunda i ridhuset i lördags och en lång skrittrunda i halvstormen idag.

I veckan väntar ridhuset 4 kvällar i rad med markarbete och hoppträningar så det blir fullt upp varje kväll. Blir även tidiga morgnar måndag och tisdag då Kalle ska på kurs i Stockholm så jag får gå upp 05.00 om jag ska hinna med stallet på morgonen. Får passa på att sova mycket på bussen denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar