Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 23 februari 2014

Upp som en sol ner som en pannkaka!

I lördags var  Ullis och jag på våran mentala kurs och den var bra!

Efter det körde vi till Boan i Tomelilla då jag hade sett en väldigt snygg lampa där som inköptes och installerades snabbt :)

Åkte till ridhuset med Aktion som även biolightades (usch han har riktigt ont på bulan på halsen den stackaren).
När jag ska sadla honom blev han rädd för något och helomvänder och knuffar till mig så att jag dröser baklänges i backen. Iväg for hästen åt ett håll och sadeln åt ett annat.
Sadeln klarade sig och medans jag borstade bort allt grus hämtade Ulrika in hästen.
Efter denna upplevelse var det ganska skönt att ta en lång och lugn skrittrunda på Bonzo när jag kom hem igen.

Idag for vi iväg till Ullared då sonen behövde lite kläder och hästarna behövde Hyarulon (som kostar halva priset där jmf. med Bengts Hästsport).
Blev även klarblåa transportskydd till båda killarna för endast 149 kr/st. Tror aldrig att jag sett så billiga transportsskydd innan.

 
Efter en trevlig dag med mina killar så styrde vi hemåt på eftermiddagen. Hann till Helsingborg då min telefon ringer och det är grannen som berättar att Bonzo och Corsa har gått igenom staket tråden. Hon var snäll och tog in alla hästarna och Ullis var gullig och ryckte ut och åkte hem och visiterade dom så att jag slapp sitta i bilen och vara hispig.
Tyvärr när jag ska ta ut Bonzo för att spola av benen så hör jag direkt att han inte går rent.
Ut på lina och kan konstatera att han är halt i vänster fram.
Inte blockhalt men halt!
Suck, stön osv. jag som t.om. hade tänkt anmäla oss till årets första tävling efter den fantastiska hoppträningen i veckan :(
Nu ska jag iväg med jobbet i veckan och kommer inte hem förrän på torsdag igen så  han får vila och så får jag kolla av honom på torsdag igen.
Håll tummarna att det bara är en sträckning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar