Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 5 februari 2014

1:a veckan och nästan inkörd i citylivet igen!

Trivs så himla bra på mitt nya jobb!!!!
Är happy varje morgon jag vaknar och ser fram mot dagens utmaningar trots att klockan står på 05.20!

1:a dagen välkomnades jag varmt med en enorm tulpanbukett

och heldagsmöte med chefen (supertrevlig) där jag fick all information och en otroligt god lunch på Brasserie KP.
Jodå, jag kan vänja mig vid att bli bortskämd

Har redan efter 3 dagar börjat känna mig varm i kläderna i min roll och börjat strukturera upp tjänsten :)

Mitt kontor (snart iordning)
 

Är även riktigt nice att sitta så nära Centralstationen där alla goa restauranger och caféer finns samt att gå till Stortorget och shoppa ligger max 10 minuter bort.
2 frukostar har jag unnat mig STOR chailatte med ägg/kaviar smörgås från Espresso House på morgonen men ska jag hålla min vikt får detta nog knappas ner till "unna dig 1 dag i veckan (förslagsvis måndagar då så veckan börjar rätt)
 


Ikväll var det även äntligen dags att komma iväg på hoppträning igen efter 3 veckors uppehåll. Valde Aktion då jag tycker han är lite mer igång än Bonzo för tillfället.

Shit pommfritt det var en happy horse som studsade omkring och tyckte livet var toppen över hindren. Hoppade ett par gånger så att hjälmen ramlade ner på näsan men kändes så jäkla fin. Går bara bättre och bättre med honom hela tiden och nu kan jag mer koncentrera på att få honom rak mot hindren istället för att fokusera på att han studsar. Ska bara även lägga på lite mer ben så att galoppen går lite mer framåt när hindren blir högre.

Imorron tänkte jag åka ner med Bonzo och hoppa bara serien med honom :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar