Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 9 februari 2014

Helgen sa svisch!

After worken i fredags var grymt trevlig, med mkt. god mat, massor av vin och trevliga människor.

Kände mig kanske inte riktigt lika mkt. på topp på lördagsmorgonen när klockan ringde.
Dags för Ullis och min ryttarcoach kurs igen som även denna gång var mkt. givande och kul.

På eftermiddagen red jag ut en lång skrittrunda på Bonzo och sedan fick Aktion longeras i backen på åkern så han fick jobba mkt. uppför och nerför.

Idag började jag dagen med att mysstund med Corsa (vem kan motstå att pussa denna söta mulen)
Åkte sedan till ridhuset med Bonzo och fick en del AHA upplevelser hur jag rider honom mot hinder. Var ett litet räcke som var uppställt som jag hoppade från båda hållen många gånger. Ca 2-3 galoppsprång innan så vevar jag till lite med vänsterhanden men lägger den lika snabbt igen och Bonzo störs inte av det. Det lustiga är att hur mkt. jag än pratade med mig själv att inte göra det så kom den iaf??? Gör det aldrig på Aktion?? Måste bero på att Aktion tar tag i hindren men Bonzo bara håller sig i samma takt. Definitivt något jag måste öva bort.

På eftermiddagen hade jag & Ullis bokat dressyrträning för Lisbeth på Thulesbo Säteri. Pågarna följde med och gick och beundrade dom fina stallarna under tiden. Aktion var jättefin och jobbade på bra. Lisbeth kunde bara konstatera att han är den bästa hästen jag haft :)







 
Nu är det bara att ladda för ny arbetsvecka som bl.a. innebär en liten tripp till Stockholm och huvudkontoret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar