Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 17 februari 2014

Jag har gett min tränare Ulrika ett hett löfte!

År 2014 ska bli förändringens år i mitt upplägg med hoppningen.
Går tillsammans med Ullis nu en kurs på 5 ggr för en mental coach inom ridningen. Fått vissa verktyg hitintills som jag börjat jobba med och nu är det målplan på gång så mitt första steg inom min målplanering tog jag i lördags.

Hitintills har jag levt lite i bekvämlighets zonen med att oftast inte hoppa så högt på träningar som jag tävlat i. Detta har dock resulterat i att jag oftast är skitnervös när jag kör till tävlingen och levererar inte fullt ut förrän man släpper in mig på tävlingsbanan.  Kan ju tyckas är helt ok eftersom jag levererar på banan men för min egen skull hade det ju varit skönt att vara lugn inför tävlingen rakt igenom.

Men nu ska vi göra tvärtom dvs. träna högre än vad jag ska tävla i.

Så i lördags gav jag ett löfte till Ulrika min hopptränare.
Hon ska aldrig fråga hur högt jag vill ha det på träning utan vi har kommit överens om vilken höjd det ska ligga på och sedan höjer vi denna gränsen efterhand som det går bättre.
När det gäller serier, 5,5 osv. kan vi ha det högre eftersom jag oftast har väldigt lätt för dessa övningar.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar